22/11/2010

things that get her excited


Cowboys & Aliens. MOTIVERING: Daniel Craig. Ja, jag e lite gubbsjuk ibland. Men Daniel som cowboy med en witchblade handske OCH Olivia "Thirteen" Wilde from House i en Western, aven om det kan ga fel, sa lar det vara sevart. Dessutom ar jag en sucker for western-filmer, som varenda film-student antagligen ar pa satt och vis, da genren ar en rejal milstolpe i film-historia och man dreglat sonder sig over A Fistful filmerna med Mannen Utan Namn , de klassiska kompositionerna i The Searchers eller sondertittade (och sonderlyssnade) Once Upon A Time In The West. Cinematografi av Matthew Libatique, en utav de tva jag skrivit om i mitt stora projektarbete som utvald guru (tillsammans med Darius Khondji).


Red Riding Hood. MOTIVERING: Den som kanner mig, eller foljt bloggen, borde vid det har laget veta om min diskreta besatthet med Rodluvan. Rodluvan ar nog den sexigaste sagan jag kan tanka mig, med eller utan dess metaforer om vad en varg faktiskt ar. Jag tanker se forbi faktumet att det e samma regissor som gav oss Twilight, inte doma boken pa framsidan och allt det dar. Med den roda kappan i snon sa ser det ju valdigt cinematiskt ut i trailern. Visst jag tror inte det har kommer bli nagot banbrytande och den som kan alla versioner av Rodluvan kommer knappast bli overraskad av manuset, men jag ar nyfiken som tusan pa att se vilken vag just den har adaptionen av Rodluvan kommer ta efter att sjalv skrivit ett manus som bygger pa sagan och dyrkat filmer sasom The Company of Wolves. Sen sa ar ju Sirius Black med! Hur genialt e inte det, mannnen som spelar den svarta hunden i Harry Potter ar huvudkaraktar i en film om Rodluvan och vargen!


Jane Eyre. MOTIVERING: Ar det sa forvanande fran nagon som har Pride & Prejudice som favoritfilm? Kostymdraman ar min guilty pleasure och likval ar klassisk engelsk litteratur (Jane Austen ar dock favoriten saklart). Det kanske ar som Leffe sager, att jag ar en obotlig romantiker... Har far vi se fortsatta steg i karriaren fran hon som spelade Alice och sedan ar Judi Dench (som Mrs Fairfax!) alltid en frojd. Men mest nyfiken e jag pa hur the gothic kommer representeras och hur morkt det kommer att bli.


Tron: Legacy. MOTIVERING: Hela min termin har handlat om Baudrillard's Simulacra, sa det skulle kannas som en underdrift att pasta att jag inte ar besatt av det. Hur spannande ar det inte att en sadan har produktion antligen blir av med den teknologi som vi har idag! Yay for teknologins framsteg i digitala film effekter, jag alskar att vara filmtittare i tider som dessa. Tidigarenamnda "Thirteen" ar med - hon ger mig Megan Fox vibbar, och Foxen ar het. Har last sa himla mycket om de tekniska detaljerna sa det ska bli saftigt att se resultatet, dessutom ska det bli kul att se filmen som nar originalet gjordes, var fore sin tid. Jag skulle nog aldrig accepterat och uppskattat de Questworld drivna avsnitten i Jonny Quest om inte Tron. Tuffast kommer soundtracket med Daft Punk vara, I bet your ass!

1 comment:

  1. Hej :D

    Jag har fått The Versatile Blogger Award och tycker att du också förtjänar en sån!

    Om du vill acceptera din Award kan du läsa reglerna på min blogg, eller kolla här nedanför:

    1. Thank and link back to who gave you the award.
    2. Share 7 things about yourself.
    3. Pass it along to 7 blogs you've recently discovered and enjoy
    4. Leave your recipients a note, telling them about the award.

    xoxo

    ReplyDelete