27/08/2012

lean, clean and green


Jag känner mig måttlig stolt när jag återvänder från mataffären med detta inköp under trettio dollar! Ärligt talat, handla mat är nog det mesta jag spenderar pengar på. Varje gång man "bara" ska köpa två-tre saker kommer vi ut med en korg full. Jag skyller på katterna, de äter så himla mycket och bajsar otroligt mycket också! Men nu tillbaks till min nyttiga införskaffning. Till min stora lycka har det äntligen börjat säljas Pure bars i Perthan!!! Jag har ett tag konstaterat att alla protein och fiber barer inte alls är så himlans bra när ingredienserna är så himla många och knappt går att uttala. Inte fan tänker jag stoppa det där i min kropp, borde man ju tycka. Överallt är det förklädda socker-agenter. Så nu har jag hittat 3 olika sorters frukt-barer som alla är färska och organiska och främst innehåller nötter, dadlar, cacao och agave. Jag passade på att köpa lite dadlar också och ska försöka göra hemmagjorda bars, de kostar ju ganska mycket trots allt...

P.S Min förälskelse med kale är inte över. Med lite pinjenötter till, gräslöl, lök, brysselkål, timjan och rosmarin och så Filles left-over köttfärsröra med avocado. TIU approved!

TRANSLATION: I'm mighty proud of myself when my tiny trip to Woolworth's resulted in this healthy lot. I also discovered that there are not only one, but three different brands (so far!) of raw and organic fruit bars in Perth. Seriously, if I can't pronounce some of the ingredients in those protein and fiber bars, I'm not too keen to put that in my body. Oh, and my infatuation with kale is strong as ever. With some thyme, rosemary, chives, onion and brussel sprouts it's yummy yummy in my tummy with some avocado and a bit of  Fil's leftovers from his bolognese mix.


No comments:

Post a Comment