23/01/2007

Färdlektyr


En klass för sig - Curtis Sittenfeld
Jonathan Strange & Mr Norrell - Susanna Clarke
Jane Austen-klubben - Karen Joy Fowler
En Geishas Memoarer - Arthur Golden


En 20 timmars flygresa är tillräckligt god ursäkt för mig att kasta mig in i en bokhandel och unna mig en bok, eller fyra. Sa jag att jag var en inbiten bokmal? Finns förvisso få saker som är så lugnande och inbjudande som doften av en bok, gammal som ny, och dessutom den lönsammaste biljetten till verklighetsflykt. Någon som läst som har en åsikt om boken ifråga?

Nu menar jag inte att jag kommer läsa fyra pocketböcker under en och samma resa. Kommer sitta och gå Takini på nerverna och angeläget rapportera om nyinvigda medlemmar i 10,000 meters-klubben. Eller så är det jag som ligger under flygstolen efter för mycket vin. Fast nej, polacker gör ju inte såååå....




No comments:

Post a Comment