01/01/2007

Mobilhandikappad

Jag hatar vilken slav jag är till mobilmissbruk. En odräglig idiotsate till gäst var så vänlig att göra så jag hällde en hel karaff med kaffe över mig när jag jobbade under nyår. Tror ni inte mobilen jag har i fickan blir offer för kaffeblask på ställen kaffeblask ej bör nå? Displayen dog. SIM-kortet hann jag rädda. Men jag hatar när sånt här sker. Alla meddelanden, alla telefonnummer ( för inte har jag dem på SIm kortet, neeeeej då, klart de bara är sparade och begränsade till just den mobilen. Fuck).

Superb sätt att inleda det nya året på, ja? Äh, har alltid varit en nyårspessimist jag. Nyårsafton är tokigt överskattat. Alla har alltid lika höga förväntningar och blir så grovt besvikna. Jag har gett upp på det. För länge sen.

4 comments:

  1. Anonymous12:42 am

    Pi-ka, hur kan du säga så, det fanns väl något bra med kvällen vill jag tro, härmed skickas det även sympati för mobilincidenten, dupek corazón pi-ka

    ReplyDelete
  2. Anonymous4:19 am

    Yo... jag tror att jag kan ha synkat dina kontakter till datorn. Kolla adressboken. Sucks to be you! Den var rätt ny dessutom. :(

    Här följer en konversation som jag hade min pappa.

    Min pappa: Ta lite turrón (spansk julgodis)...
    Jag: Nej tack jag är mätt på turrón, jag tänkte ta lite cashewnötter.
    Min pappa: Lite mandlar då?
    Jag: Nej tack jag vill bara ha cashewnötter, dessutom gillar jag inte mandlar speciellt mycket.
    Min pappa: Mandlarna är såna som är i skal, helt naturliga. Men man måste skala dom.
    Jag: Nej men det är lugnt alltså. Jag brukar inte äta mandlar förutom om jag inte har cashewnötter och råkar ha mandlar.
    Min pappa: Det finns en nötknäckare i köket.
    Jag: Nej men alltså jag gillar cashewnötter. Cashewnötter och pistagenötter är de jag gillar bäst och av dom två gillar jag mest cashewnötter.
    Min pappa: Din bror gillar också cashewnötter.

    And that was one of very very many...

    Happy new year!

    ReplyDelete
  3. Anonymous11:35 am

    Hej muppis ! Bu för dig och mobiler. Du kanske inte bör äga någon fiffig mobil ;)=

    ReplyDelete
  4. Anonymous2:21 pm

    Se det som en skänk från ovan istället. Jag förlorar alltid mina mobiler och i början vart jag galet arg på allt som jag förlorat. Men nu har jag insett att det är satans skönt att vara okontaktbar då och då =)

    ReplyDelete