07/01/2007

Project: Shuffle

Instruktion: Starta iTunes och få igång Shuffle funktionen som slumpväljer de sånger som finns i ditt bibliotek. Inget fuskande. Ny låt för varje fråga. Hittade den här och blev sugen ju...

1. How does the world see me?
Jonny Cash - I Got Stripes : Great, i andras ögon är jag kriminell. I'm bad, baby, I'm sooo bad.

2. Will I have a happy life?
Jag Star - Call Me Crazy : Så vem har sagt att galenskap inte är hälsosamt eller den rätta ingrediensen för lycka? I'm the best impression of sanity there is!

3. What do my friends really think of me?
Jimmy Eat World - Work : Själva titeln på låten säger inte så mycket, att jag är arbetsnarkoman? Jobbar jag för mycket? Det kan tänkas, men det är för att jag är desperat efter att tjäna pengar. Man kan aldrig få för mycket av det när man inte får så mycket åt gången. Fast texten till låten är en annan femma: Work and play, they're never ok, to mix the way we do. Hm, ja, låter som en situation jag lätt skulle försätta mig i

4. Do people secretly lust after me?
Garbage - The World Is Not Enough : Jamen det är ju givet, de nöjer sig inte med det de har. De vill ha mer. De vill ha mig. Ödmjukhet my ass.

5. How can I make myself happy?
Mendelssohn - Violin Concerto in E Minor : Klassisk musik kommer rädda världens undergång. Det, eller så borde jag börja dansa balett igen för att bli lycklig. Bara det att just det här stycket är så plågsamt och passionerande olyckligt. Bittersweet pain är nog det enda som funkar för mig.

6. What should I do with my life?
David Gilmour - Castellorizon : Det här är ju en instrumentalisk låt, men Kastelorizo är en plats i Grekland så det är väl dit jag ska, eller?

7. Will I ever have children?
Nelly Furtado - Maneater : Det betyder att jag kommer ha många barn med många män? Kunde jag inte få en låt med titeln "Yes" eller nåt? Fråga mig personligen och mitt svar lyder "tre".

8. What is some good advice for me?
Michael Buble - Kissing A Fool : Det låter snarare som motsatsen till ett gott råd? Fast vad säger de, man måste kyssa många grodor för att finna sin prins?

9. How will I be remembered?
Samba De Ritmo - Samba De Janeiro : Inte visste jag att jag skulle dansa samba och skaka my fine ass i Brasilien. Där ser man. Kanske kommer en kommande filmtitel få vara just Samba De Janeiro, mitt livs mästerverk!

10. What is my signature dancing song?
Jackson Waters - Center of Attention : Men, man kan ju inte ha en ballad som sin signature dancing song. Fast låtnamnet stämmer väl in mer än tillräckligt.

11. What do I think my current theme song is?
Pussycat Dolls - Don't Cha (wish your girlfriend was hot like me) : Hahaha! Well, kunde jag inte få radera alla gamla låtar innan jag började med det här? Oavsett om den är uttjatad eller inte, I dance my ass off to this song, everytime.

12. What does everyone else think my current theme song is?
Razorlight - Somewhere Else : Oh, läskigt. Den här låten säger så mycket som jag tänker faktiskt. De som står mig nära vet att jag önskar befinna mig någon annanstans, i livet, geografiskt, situationer och dylikt.

13. What song will play at my funeral?
Saliva - Rest In Pieces : Det var väl lite att ta i att spela den? Den är underbar, den är en personlig favorit för mig och den är otroligt brutal om man ska spela den på min dödsbädd. Men fine, jag är med på det. Här har ni det svart på vitt. Spela den här låten på min begravning. Men jag kommer inte kunna hjälpa er igenom er sorg när jag redan är död.

14. What type of men/women do you like?
Feeder - Feeling A Moment : Det är ett faktum. Jag skulle så kunna gå efter utseende i många fall, men alltid så blir det något helt annat som fångar min uppmärksamhet. Personlighet, personkemi eller något oväntat som för oss samman. Det är så ni får mig, med the right moment.

15. What is my day going to be like?
Razorlight - Golden Touch : En gulddag, åh det hoppas jag inför morgondagen! Ska ringa läkare om hälsokontroll och ambassaden i Tyskland. Snälla säg att jag har en guldtouch imorgon!

16. Will I ever have love again?
Robbie Williams - Summertime : Men det är inte kärlek! Sommar och kärlek är bara falska förhoppningar. Man lever på en helt annan nivå sommartid... Sommaren varar aldrig särskilt länge, och känslorna tar slut.

No comments:

Post a Comment