29/08/2008

the art of missing the introduction




- I think we could do you within an hour, or I mean... it's a really short and sweet scene, close-ups of you in bed, I think you won't really take longer to do... or eh, i mean shoot... are you up for it or not?

- Is this Mel?

- ...

Saker att tänka på fröken regissör. 1. När du ringer till dina skådespelare för att a) bekräfta tid om inspelningar och b) pitchar om hur smärtfritt det kommer bli, försök att inte få det att låta som om det är tal om en porrfilm. 2. Det vore ju en bra början om du presenterade dig innan du började prata omkull rödtotten.

Imorn, i alla fall, är det dags. Pushing Buttons aka Don't Push the Button börjar filmas imorgon. Marcus ska ligga fullt påklädd i ett badkar med en guldfisk! Ikväll däremot, är jag sjukskriven, typ. Fick ledigt från jobbet för att krya på mig så jag kan slita arslet av mig imorgon. Min hosta kväver mig, jag börjar låta som en döende hund... Traskar jag inte på bättringsvägen på måndag blir det banne mig dags att gå till doktorn.

Bedrest och internet. Resulterar i längtande hundvalpsögon via Blaze Danielle efter den här filmen. Den är ju trots allt från mannen bakom pingvin-filmen. Verkar makalöst fin och precis något jag skulle kunna tjuta ihjäl mig för. The Fox and the Child. Magisk. Samtidigt kan vi ju konstatera att tillsammans med alla söta lurviga katter jag kommer skaffa mig, så ska jag dessutom ha en eldig liten räv hasandes i hälarna...





No comments:

Post a Comment