31/08/2008

Part of the game: Blog Day 2008


Jag är villig att knapra på kakan och dela med mig av den. Det är vad det hela går ut på, att dela med mig av fem bloggar jag rekommenderar och med motivering varför givetvis. Så då kör vi, 31 augusti varar ju inte hela livet heller.

1. Girl with a one track mind.
Jag minns inte riktigt hur jag hitta den här, men jag har ständigt återvänt i mer än två år. Detta är världens hetaste sex-bloggerska. Så skarpt skrivet, så mycket attityd, hon vet precis när man ska börja och när man ska sluta för att hålla det intressant. Dessutom kretsar temat kring sex, sex, hur man sätter pojkar på plats och sex. Genom hennes ögon/erfarenheter.

2. Elena Rossini.
Söt och passionerad film-tjej som jonglerar så många bollar i luften. Man hittar alltid fina guldkorn och tips här, men framförallt är hennes arkiv av produktions-bloggen för Dove Sei Tu en överdos av pepp och inspiration.

3. Professionally Trendy.
Ytligt blir sofistikerat med den här tjejen. Vackra bilder, kreativa funderingar och inspirerande tolkningar. I slutänden är det inte alls likt min stil, men jag gillar hur någon annan lyckas med sådant jag aldrig skulle känna mig bekväm att bära upp.

4. Emily O.
Här har det tagits äckligt snygga bilder som man bara drömmer sig bort i. Det är som att kliva in i en annan värld med radikala färger som inte existerar i din tillvaro. Bara att bli avundsjuk. Kreativ liten pärla.

5. Bohemian Musings.
Själva headern var det som fick mig att falla för den här bloggen. Bara titta på den. Fortsätter man scrolla och läsa kan man andas ut, det är inte bara utsidan som räknas. Den här boken kan dömas efter pärmen, den är minst lika bra efter andra kapitlet också. Förutom att hon är lite sagolik så tycker hon om att dansa i korta klänningar.

No comments:

Post a Comment