12/08/2008

if i was a circus princess...








Puuuust! Det är inte mindre än fem minuter sedan jag blev färdig med min commisioned content brief & proposal, för en serie Absout Vodka sekvenser där smaken presenteras komersiellt på olika festliga tillställningar och med en cocktail som man kan göra med spriten. Det hela låter väl obegripligt, men idén är god, bara att jag kände att efter sju olika scenarios så var det mycket lättare att spela på klyshor och stereotyper än originalitet. Hej togaparty till Absolut Kurant, hej änglaflickor och Absolut Vanilia. Men nu är det gjort.

Jippieyay, första inlämningen avklarad. Check. Bara att ta mig an min Cinema as magic-vlog. Under tiden lite eskapism i form av spöklika cirkusprincessor, via foto decadent (för den nyfikne själen). Hon har ju Anna Sui stövlarna jag föll för när jag först vilade ögonen på dem. Butterflies! Skräckfilmer skall definitivt äga rum på övergivna tivolin eller övergivna cirkusar. Det har blivit väldigt mycket avant-garde inspirationer visuellt, men det är väl bra det då tre av mina film projekt är titulerade experimentfilmer. Det ka inte vara estetiskt vackert, det ska bara ha en impakt.

Oh, vad jag önskar jag hade tid med det här...

No comments:

Post a Comment