09/08/2008

through the looking glass


is today yesterday or tomorrow?

Jag ska regissera mitt manus, Pushing Buttons. Baz är min DOP, Xiao som numera heter Pete (namnet var för svårt att uttala rätt) ska redigera. När Hamish läste igenom mina två förslag så frågar han "what's up with the absinthe?". Den gröna dimman. Jag har lyckats nästla in en shot av absinthe någonstans i mina manus. Vem vet, istället för John Woo's vita duvor trademark så blir det Melissa Lejmans absinthe. Absinthe är cinematiskt, in my humble opinion. Den har så fin grön färg, sen smakar det gott också. Det är van Gogh och jag, darling! Sen är speglar väldigt tilltalande också. Jag är en sucker för spegelreflektioner. Jag älskade Aaliyahs musikvideo bara för speglarna (sen att jag var inne i en r'n'b-period just då, och att hon hade heta läderbyxor kanske också hör saken till). Det är ett jävla helvete dock att jobba med speglar och film, det visste jag redan i och för sig innan jag försökte utmana ödet och filmade Footage. Men men... Det är fantastiskt snygg, speciellt i Picasso's kubism-anda. Nåt att fundera på.



No comments:

Post a Comment