25/08/2011

food for the moon




Food for the Moon from Kundabuffer on Vimeo.



Här är förresten resultatet av musikvideo inspelningen jag var med på och lekte puppet-master på ute i skogen med Baz och gänget - alla snören ni ser har mina fingrar knutit, bara så att ni vet. Baz är den långhåriga snubben som skriker sig hes och vi har stortsett känt varann sedan andra året av mitt lilla Perth-äventyr. Nu är ju inte det här musik som jag vanligen lyssnar på men det blir en hel del sådant här när det gäller film, för det ska ständigt göras musikvideos till sådana här band. I alla fall i min lilla filmkrets. Nu på söndag ska jag till exempel vara med i en video (till skillnad mot att hjälpa till on the set) till en ny låt av Baz och ska springa/krypa omkring i en röd klänning på jakt efter ett granat-äpple. Om tre månader ska jag koreografera en häx-dans  och vara art director i en annan video. Bara lite småplock. Så fort jag knepat färdigt med This Too Shall Pass så planerar jag på att bli brutalt upptagen.

TRANSLATION: Here's the result of the music video shoot in the woods from last year. All those strings you see are all tied by my precious fingers. On sunday it's time for another music video shoot with Baz, this time however, I'm supposed to be in it, wearing a  red dress and chasing a grenade-apple. Three months or so from now I'm choreographing a witch-dance and art directing another one. Just small things to occupy myself with...

1 comment:

  1. Sen 2009 har jag inte blivit annat än "just cool". Men du vet, sånt sticker i ögonen på folk, så jag föredrar att förbi den där diskrete.. host

    Vad har hänt av dig nu då?? WHERE ZE FUCK ARE YOU TOADY??

    ReplyDelete