06/08/2011

these days we go to waste like wine


Jag fick en blygsam hjärtattack när jag ställde mig på vågen idag, relativt tungt påklädd också. Heja ägg-frukost och Bikram Yoga (måste tillägga att världens godaste Miso-soppa har gjort entré i min vardag, mums)! Kanske skulle vägt mig innan jag tog mitt ego och poserade i gårkvällens workoutfit, så man slapp att se så himla självmordsbenägen ut...

Det som annars suger är min oslagbara talang att alltid skära mig själv så fort jag har en kniv i handen. Körsbäret på soja-glassen är att jag ska jobba ikväll, så räkna med sisådär sex-sju timmar av fingerfärdigt squeezande av lime och citroner till varenda drink som serveras. Okej att det finns bra smärta och dålig smärta, men riktigt så  sadomasochistisk är jag inte.

TRANSLATION: I got a minor heart-attack (in the most positive sense of the expression) when I steppe don the scales this morning. Egg-brekky and Bikram Yoga for the win! Probably should've done that before taking my ego out for some posing in last nights work-outfit, to not look so awfully suicidal. What sucks however is my undefeated ability to always cut myself when I'm equipped with a knife, and considering I'll have about 6-7 hours of lime-squeezing for every drink I serve, more or less,  it's going to be painful.


No comments:

Post a Comment