28/08/2011

lines for all occasions


Jag köpte en liten blå bok med förolämpningar när General Pants Co öppnade i stan för inte så länge sedan, och den innehåller bra visdom att ha när man behöver slänga något i fejjan på någon annan när 'jävla idiot' inte riktigt känns tillräckligt såsom "your face was made for radio", "it's not the technology - it's you" eller "your father should have pulled out". Tyvärr var min comeback efter en hel kväll med "no but your face is" pinsamt fail när jag till Isaac kör en "I'll sit on your face!".

Pinsam tystnad uppstår. "Wait, that didn't sound right. Oh you know what I mean!". Jag har alltid haft en sådan talang med ord, inte sant?

Annars blev det retail therapy häromdagen och den här randiga lilla klänningen (den ger mig niotillfem-vibbar)  fick följa med hem tillsammans med röd skjorta och röd klänning (till musikvideo inspelningen idag).

TRANSLATION: I got a small book of handy insults and comebacks, but after a whole night at work with "your face is" jokes, I managed to slip somewhere along the way and totally failed when I for some unknown reason believe it's a good call to spit out "I'll sit on your face" as a potential insult... Cue awkward silence. Aaah, such a way with words...

No comments:

Post a Comment