11/07/2007

Inte fan kommer man undan sporten i Polen

Ja vad gör man egentligen i P-land om dagarna när man bara har två päron att leka med? (P.S pappas kontokort inräknat) Vi åkte till Wagrowiec idag för att göra upp med Rysiek om detaljer gällande när dansgruppen kommer hit (den 25:e i Warszawa) och allt han erbjuder sig att sponsra (dvs konsert, mat och resa till Gdansk samt Malwa-tröjor). Mammut och jag försöker hålla oss på en strictly fruit and vegetables diet (+ alkohol för Mishka) så det blev en tomat och mozarella sallad på Hotel Pietrak med utsikt över sjön: mycket mysigt!

Kusin P2, jag, Zywiec och katten Jukka (alltså ärligt talat, stackars katt!)

Vi hann förbi M1 (shopping mall för de dödliga som inte har koll) innan vi åkte förbi farbror och familj. Tanken var ju att vi skulle lasta av lite metaller pappsen fått med sig från Merx, men med utökat toalettbesök övertalades jag (okej, jag medger: jag är inte svårövertalad) till att ta en Zywiec och kolla på matchen Polen-Frankrike. Ibland blir jag så arg på polackjävlarna! Det är fan omöjligt att spendera en tid i Polen utan en traditionsenlig match med tillbehör (läs:öl) . Vad ska jag säga, sport ter sig helt enkelt bäst på TV. Och in i matchen kommer man ju, förr eller senare, med en frustrerad farbror och både kusin P1 och P2 på plats. Jag fick en klapp på axeln med "Du är en Lejman helt klart!" när jag själv bidrog med mina tankar om hur uselt det spelades. Med rätt sällskap blir jag en hardcore sportsupporter minsann!

4 comments:

  1. Anonymous1:00 am

    Verkar riktigt trevligt det där:D

    ReplyDelete
  2. Men vad tror du människa?! Det kan inte gå fel om polsk bira är ingrediensen i ett evenemang!

    ReplyDelete
  3. Anonymous8:26 pm

    Haha okej låter som jag borde dricka mer polsk öl då, jag är svag för dem tjeckiska ölen, är det nått liknande eller?

    ReplyDelete
  4. Du förväntar dig ett objektivt svar från en polack? Du är konstig!

    ReplyDelete