09/07/2007

Jakten på den försvunna DVD samlingen

Vi hade ett ganska fint system, pappa och jag, då det gällde inhandling av DVDer. Jag ringade in dem i filmtidningen, pappa valde alltid minst en av mina rekommendationer och så sina egna val. Jag valde, pappa betalade, jag tittade. Ungefär så, för att vara ärlig.Fungerar perfekt för mig! It's a win/win, även om det innebär en drös med dåliga Pierce Brosnan filmer eller dåliga B-filmer i action-genren som pappsen insisterade på.

Vår kollektion växte och vi hade ett bra utbud. Det fanns alltid något för alla. Men nu när jag kom hem från Australien upptäcker jag att hälften är borta (läs: transporterade till P-land). Närmare bestämt den bättre hälften. När Nicke och jag skulle se på film var 28 Dagar Senare det bästa vi kunde enas om, som vi inte ens såg för well, min dvd-spelare var inte inkopplad, inte TVn heller och jag har ju ändrat laptopen till Aussie regionerna. Fuck it, den skall ses med Slaven innan jag åker tillbaks down under. Men nu minsann ska jag uppdatera mitt vaga minne (Scarface, Memento och annat skit man inte sett på länge) och sluka både gammalt och nytt jag inte sett. Ikväll blir det Deja Vu. Imorgon blir det något av Polanski. Vad kan herr Bruckheimer ha förberett för mig den här gången?

No comments:

Post a Comment