07/04/2010

hey sis, do you like this?


Den här klänningen grävde jag fram på vintage-marknaden och tänkte direkt på syster-yster min. Den kändes så Monika. Så jag köpte den och tänkte att nu skickar vi den till henne som present. Men sedan tog jag på mig den och tyckte att den faktiskt var ganska fin, även på mig. Så syster, vad tycker du? Vill du ha den här? Eller ska jag omformulera mig: har du plats för mer kläder i din garderob? Den har långa ärmar egentligen och är körbärs-ask-lila, om det nu godkänns som färg-beskrivning.

TRANSLATION: I found this dress at the vintage-market and immediately thought of my sister when I saw it. But now when I put it on myself I kind of like it. Didn't expect that at all. So what do you say sis, do you want it?

2 comments:

  1. Jag tycker att du ser jätte fin ut i den :)
    Behåll den och tänk på mig. När du kommer hit nästa gång så kan du ge mig den :P

    Älskar dig lillan !

    ReplyDelete
  2. Ååååh jag vill också ha en storasyster som hittar saker, tänker på mig och köper dem som mitt-i-veckan-presenter. Jag har alltid önskat mig en sån. En syster som man kan sitta i soffan med och titta på film och prta strunt med. En syster att knycka saker ur garderoben för. En syster som ger goda råd och är snäll fast man varit du. åååååh.

    ReplyDelete