12/04/2010

procrastination according to a material girl


Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen. Om man offentlig-gör ett löfte, ett mål, så är det inte lika lätt att bara råka ge upp. Så nu blir jag offentlig. Den som grävt ned sig under en blomkruka har kanske missat att jag är lycklig ägare till Muffin, men alla andra som inte slår rot, kanske kan ana att som Muffin-mamma så blir det lite utgifter. Eftersom jag inte är mer än dödlig (nåja) så har ju ett ohälsosamt behov att fylla min garderob... så därför har jag nu bestämt att jag inte får spendera ett öre på kläder förrän jag gått ned fyra kilo. Tillbaka till det jag brukade väga med andra ord. Undantaget heter skor, vi stegar ju in i vintertid här i Melbourne medan alla andra skuttar in i sommartider.

Därför anar jag, eftersom man oftast vill ha det man inte får, att det kommer bli sådär bedrövligt materiellt suktande efter kläder jag ändå inte kan afford. (Omfamna svengelskan darlings!) Därför har jag slösat någon timme helt i onödan på att browsa Modcloth och dylikt . Japp. Det är den nivån jag snackar om! Och vet ni vad, det verkar som om jag hungrar efter en blommig klänning... bra att jag får för mig det när Melbourne blir som kallast!

(bilder via 1, 2, 3, 4, 5)

No comments:

Post a Comment