28/04/2010

now all i have to do is call catherine

Korten ur skjortärmen och med händerna på bordet - jag ligger fasligt mycket efter med inlämningar till skolan. Problemet är att lärarna bara ler, klappar en på axeln och säger "Luuuuugn bara, lämna in det när det blir färdigt!". Hur ska den kommentaren motivera mig med prestationsångest, va?! Det spelar alltså inte roll när jag lämnar in uppgifterna, så länge de lämnas in. Men nu så har jag äntligen fixat mitt Belle du Jour manus (snacka om dålig översättning jag fick tag på!), skickat iväg mail både till höger och vänster och spikat min manliga skådespelare. Marcel som Marcel.

- Du behöver bara va distanserad, arrogant, skinnjacke-bärande skurk med guldtänder som hånglar med en brud och som sedan ser på när hon tar av sig kläderna...

- Hahaha! Jag diggar guldtänderna!

Bra att han prioriterar rätt detaljer. Med Marcel inne så har inspelnings-plats också lösts. Hans hus är var vi spelade in One More Tonight och hans hus blir var min uppfriskande tolkning av Belle du Jour ska spelas in.

2 comments:

  1. She's amazing. I need to make more of an effort to watch her movies.

    Also...the Vivi magazine is the May 2010 issue! Glad you liked it! Plenty more scans to come!

    ReplyDelete
  2. Oh I forgot to say that the opposite page of the scanned page, does not have the how to. It literally only shows the three steps that you can see on the page already! I can't figure out how to do the big bow either!

    ReplyDelete