18/12/2010

2010 del 1: januari-april

Januari

Jag firade in det nya året i Adelaide på en polsk folkdansfestival med 800 andra polacker
Det var en väldigt kluven, stundvis ensam, upplevelse
2010 skulle bli året jag växte upp tänkte jag, så jag försökte vara mer huslig och städa
Här torkas tvätt i Melbournes solnedgång
Vi åkte till St Kilda Beach en hel del
Och hittade TV-serien Fringe som vi tittade en massa på

Februari


Februari jobbades det mest, eller pluggades
Vi pluggade på biblioteket för att undkomma potentiella distraheringar hemma
Alla hjärtans dag
Husligheterna fortsätter - vi skaffade en orkidé
Nickes lillebror kom och hälsa på och vi åkte på massa roadtrips.
Vi åkte till pingvinön - Phillips Island
Jocke och jag
Vi gick runt halva ön, jättefint!
Pingvin!
Sedan åkte vi på vår Great Ocean Road trip
Vi övernattade i Lorne och hade den här fina utsikten
... åkte vilse i en regnskog och vandrade från vattenfall till vattenfall
Fint sällskap till frukost

Mars

På Joakims födelsedag åkte vi till Frankston (whitetrash) beach
Födelsedagschill
En dag gick plötsligt vädret sönder och det haglade gigantiskt hagel
Vi gick på vintage-marknader och jag adopterade bland annat en
militär-basker och en klänning
Min livs första hallonpaj bakades
Hade en hel del utekvällar efter jobbet på Campari
Besökte Mount Dandenong
Chrighton var på besök i Melbourne
One More Tonight blev antagen till St Kilda Film Fest
En kväll hamnade vi hos Albie på hemmafest men var ganska slitna

April

Nicke tyckte det var dags att jag skulle erfara den botanisk aträdgården så vi gick dit
En natt kom Nicke inte hem förrän fem dagen därpå utan någon somhelst kontakt
och jag har aldrig i hela mitt liv varit så himla orolig för någon
Han bjöd mig på en förlåt-mig-middag
Jag hitta en klänning till syster, men jag misstänker hon inte använder den alls (pik, pik)
I April skaffade vi Muffin!
Jag blev jättesjuk men istllet för att ligga i säng experimenterade jag med smink
Det lilla Muffinet gjorde det så lätt att försöka bli frisk dock
Jag var jättekär och lycklig innan jag oförberedd fick allt det borttaget ifrån mig

1 comment:

  1. Jag använder klänningen :) Dont u worry :D

    ReplyDelete