06/12/2010

the year of the muffin


Vi utnyttjar mitt tillstånd (jag hostar phlegm idag, niiiice) med att börja förbereda de där årliga sammanställningarna som man gör i bloggvärlden. Hur har året 2010 varit? Ärligt talat är jag liiite motvillig, för det skulle innebära att jag måste gå igenom den jobbiga perioden då jag blev ganska brutalt dumpad av det jag trodde var kärleken.

Så vi börjar lite light med en Muffin & Me - PhotoBooth versionen. För PhotoBooth slampa som jag är så blir det en hel del gemensam posering för intet ont anande älsklingskatten. Somliga ser det kanske bara som fåniga bilder med en katt, men Muffin är inte vilken katt som helst. Fil och Brett klagar ihjäl sig på Muffin som ständigt kommer och tigger om uppmärksamhet, men för mig så är den här lilla hårbollen klippan som höll mig ifrån att hoppa från sjunde våningen vissa dagar. När man är det minsta som finns i världen kan en kissekatts tillgivenhet vara det finaste som finns.

TRANSLATION: So December is commonly know in the blogosphere as the month of summarizing the year that has passed. I begin with a PhotoBooth (yep that's right, I'm a poser and so is my cat) version of Muffin & Me.

2 comments:

  1. Jag förstår vad du menar lillan . Kenshin är en liten fet klippa för mig också :P

    ReplyDelete
  2. åh, vilka härliga bilder. och en urgullig katt.

    ReplyDelete