15/12/2010

only one good thing worth trying to be


Min katt alltså. Mitt lilla Muffin. Hon har blivit besatt av en demon. Jag behöver Sailor Moon style kicka lite seriös ondskans lakej-ass (referens till svenska översättningen till ledmotivet, hallå!). Hon är konstant hungrig. Hon bara meow, meow, meooooowwwww! Och när alla sover, det är då hon blir som värst, för då är hon inte under uppsikt längre. Imorse klev jag in i ett hav av riskorn i köket - rispåsen var tydligen elak och behövde klösas på plats. Knäckebröd var malda till korn på diskbänken. Micropopcorn-paketet var strimlat. Och potatisarna på hyllan, ja, de var illa de med. Hon är söt när hon sover. Men inte när hon är konstant hungrig och vandaliserar köket upp och ned efter något ätbart.

Annars då? Första kattungen åkte ut ur huset idag. Det blev minstingen, den lilla vita. Jag slog rekord i antal shots min alkohol-tolerans pallar under ett jobbskift men fick också $125 i dricks. Imorgon ska visumet betalas. Jag skulle ha gjort det idag men det dröjde längre än jag trodde att sitta med Keith på skolan och gå igenom ändringarna i min ethic application och sen var banken stängd.

TRANSLATION: My cat has been possessed by an evil demon. She is constantly hungry and ravages through the kitchen at night when everyone is asleep. This morning I stepped into a sea of rice - the bag was ripped open, crispbread was merely crumbs, the micro-popcorn package was slaughtered and the potatoes will never recover again. Stupid cat, why are you so cute when you're asleep?

No comments:

Post a Comment