24/12/2010

christmas housewife


Idag poppades mitt surfar-körsbär. Förutom att jag ser ut som en kräfta lagom till julafton, så red jag en finfin våg som till och med imponerade Fil. För en nybörjare alltså. Skitskoj! Kommer definitivt bli mer surfande för mig. Tyvärr dog mitt batteri på iPhonen så det blev ingen tuff surfar-poser-bild med mig och lång-brädan.

Annars så har jag tagit det där med julbakning ett steg för långt. Lussekatter (lugn Monika, jag glömde inte saffranet den här gången) och pepparkakor och kanelbullar. Det blir att ta med lite pepperkakor till jobbet och bjuda folket (de har hackad mandel i!) och så imorgon då, så ska försöka imponera Filips mammut med eh, mina bakverk när vi ska över på jul-lunch. Och smidiga som vi är så råkade vi köpa genomskinligt inslagspapper. Ha. Vi trodde det var silverfärgat. Vad är poängen med transparent inslagspapper egentligen? Kan någon upplysa mig om det. Så jag fick improvisera med Bretts julklapp ( han får Top Gear säsong 13 - vi älskar Top Gear i det här huset) och slå in det i en filmaffish...

TRANSLATION: Firstly, I want to announce that my surfing cherry has been popped. So much fun! Second, here's some proof of what a housewifezilla I turn into around christmas time, baking like a mad rabbit. Swedish Lucia buns with saffron, homemade gingerbread cookies with almond and cinnamon scrolls (not pictured). Oh, and also some brownie points for my improvised wrapping of Brett's gift as the wrapping paper we bought, believing it was silver, was in fact, transparent...


2 comments:

  1. Det ser mega gott ut lillan. Skicka lite till oss.

    ReplyDelete
  2. akta dig för hajar för helvete!! rida en våg? never heard of...

    ReplyDelete