05/12/2010

sunday bloody sunday


Idag är tillägnad sängen. Inte för att jag är lat och utmattad utan för att jag är hederligt besvärande sjuk. Snoret-kryddar-till-téet-jag-dricker-nivå på sjukdom. Ni vet. Mumma. Att varenda obetydlig led i kroppen bultar och halsen är lite som stålull mot betong i Sahara är sådant jag räknar med att ni förstår, att det är givet. Vi får hoppas att 2-minute-noodles, Am(er)ol och mer sömn får råda bot på egot.

P.S Medans jag släpade fötterna genom tröskeln lyckades jag gå huvudet före i dörrjäveln också. Så jag ser ut som en noshörning, fast med ett horn ovanför ögonbrynet. Stilig tjej.

TRANSLATION: What? Bedrest. Why? Sickness. The running-noset-adds-extra-flavour-to-your-tea-kind. Oh and I walked head first into a door as well. It looks like a slightly misplaced rhino-horn above my eyebrow. Now? 2-minute-noodles, miracle water aka Amol and sleep.

No comments:

Post a Comment