25/03/2007

Dagen efter kvällen före


Det hela slutade ju bra, trots allt. Rabatt på taxin fick jag. Tog till flykten och slöade med Emma & Stella med Domino's pizza ( vafan, inte nu igen!) framför Tvn med Australia's got talent samt About A Boy, som var mycket mysigare än jag mindes den. Har inte mycket till övers för mr Grant, förutom hans brittiska dialekt då. Scriptwriting läraren ville att vi skulle se en film, fast blunda och bara absorbera ljudet och få en uppfattning om hur mycket audio gör i en produktion. Tidigare idag blev jag sugen på att se Matrix, men den filmen är ju en visuell orgasm så varför skulle man vilja blunda sig igenom den?



Det första man kommer i underfund med på morgonen när man gått upp ( förutom det faktum att jag är den enda utan baksmälla i huset) är att det är vid den tidpunkten då man ska städa som man kommer på att det inte alls är så guld att hålla i festen. Fast jag gjorde min premiär i baren och mina Strawberry Mojitos, Pink Russians och Takini´s (kvällens drink Takin till ära) gjorde kassasuccé - jag dricksades fan till och med for fuck sake. Här hade man minsann preppat med lime, jordgubbar och mynta. Kan bara gå rätt då. Tills spriten tog slut. Resulterade i att alla andra runtomkring blev mer påverkade än den flitiga tösen på andra sidan bardisken.

1 comment: