08/03/2007

Det är lite orättvist

Jag flyttade från Norrköpings spårvagnsgator till Perths förort vid havet. De senaste dagarna har vi haft runt 40°C och till vår lata lättnad har vi en pool mitt framför näsan på oss på baksidan. Ensam tjej i en boning delad med fem killar. Och vet ni vad jag tänker klaga över?

Varför är det bara Claws och jag som har lektioner på fredagar? Det blir så mycket svårare att a) gå och lägga sig och b) komma upp på morgonen när alla andra snarkar i sin sömn där de med särade ben sparkat av sig täcket i värmen i sina sängar. Japp. Det var vad jag ville beklaga mig över. Att jag måste stiga upp på fredagar.

5 comments:

  1. Anonymous6:54 pm

    Ja, vissa har det helt jävla eländigt..... :)

    ReplyDelete
  2. Anonymous1:06 pm

    Ja, usch, vissa har det värre än andra. Jag har det rätt bra ändå, jag har dubbla hemtentor att skriva, ska till sjukan för att kolla hjärtat, jag är fattig, ensam, trött, hungrig. Men jag slipper åtminstone gå upp på fredagmornarna... Eller vänta? Jag började ju åtta idag.
    :P

    ReplyDelete
  3. *blänger på* Jadu, du har verkligen mina sympatier du... :p

    ReplyDelete
  4. Jaha...de låter ju väääldigt jobbig när man har de så skönt :) inte alls avis...:)

    ReplyDelete
  5. Anonymous3:19 pm

    Du är förjävlig vet du det ! Klaga över sådana grejer ! Ingen systergos sympati från min sida !

    ReplyDelete