18/03/2007

<< REWIND - Veckan som har varit

Söndagar är så ödesdigra, de är slutet på en vecka trots allt. Slutet på en helg. En outhärdligt varm helg. Men låt oss ta och kika på vad Misha har gjort den här veckan, då mina fingrar inte varit motiverade nog att sitta vid ett tangentbord.

1. Pointe class - Pain. Lots of pain. Ny lärare från Adelaide, en mix mellan Carmen och Ann-Sofie, och en skeptisk granskning från B-gruppens lärare. "I take it you must be Melissa", vad fan menar man med det va?!

2. Anansi Boys - Till min glädje finns det en liten sci-fi & fantasy bookstore i närheten av tågstationen som Claws och jag målmedvetet besökte. Köpte äntligen den enda Neil Gaiman boken jag hittills inte läst. Finally!

3. Claws ska bli blond - Vi hade planerat det så fint. Vår svartrockare skulle ha en tjej-kväll med mig där jag skulle sitta och förvandla hans långa hår till svallande Pamela Andersson hår. Det gick mindre bra. Milt sagt. Trots fyra paket av hårfärg! Jaja, jag är ju inte en frisör. Att det är logiskt att mörkt omöjligt kommer bli blont är inte något som är så uppenbart som det låter. Dagen därpå färgade han tillbaka missfärgningen till svart. Fram tills dess gömde han sig i sin Quicksilver keps.

4. Trigg till Scarborough - Strandpromenader is da shit!

5. Emma & Stellas lägenhet - De bor på West Coast Highway, med oceanview och allt. Jättefint. Något långt att gå (ca 35 min), men ändå. När jag våldgästade dem hade de ännu inte fått möbler, men vem behöver möbler när man kan äta på golvet? Som vanligt slutar en kväll med Stella & Emma med två flaskor vin för mycket, on a schoolnight! Bäst är när Emma utbrister att hon har träffat en "biff". Biffen visar sig vara Georgie. Oh no! Det var ju vår Mr. T! Hon kommer bli sååå mobbad... Försvaret: "Vaddå, han hade choklad!", hjälper inte.

6. St Patrick´s Day - Ett tips inför nästa år: Taxi på den här dagen är inte något man ska förvänta sig. Och har du vita skor kommer du inte in på nattklubbar här. Wtf?! Det inräknade ju tre i vårt sällskap... Sedan att jag varje gång jag beställer en drink slutar upp med att ge människan en lektion i hur man gör en drink, what's up with that? Ge mig kunnig barpersonal damnit!

7. Söndag - Heroes. Hungry Jack´s. Städning. Sprite. Varmt. Varmt. Varmt.

4 comments:

  1. Jag tycker han blev ganska så snygg i sitt mörk/blonda hår.. men det är bara jag det :look Och mat på golvet är gott av någon anledning.

    ReplyDelete
  2. Åh, vad trevligt det är med vin och goa vänner - även då det blir några flaskor för mycket...

    ReplyDelete
  3. Anonymous1:27 am

    När ska du blanda drinkar till mig? :)

    ReplyDelete
  4. Anonymous2:07 pm

    Hörredu muppis. Svartrockaren tyckte jag att han var tio gånger snyggare i det dära rödmuppade håret. Vad gäller dina fossingar så undrar jag bara vad din balettlärare menar med den kommentaren. Du är väl disciplinerad och inte skämmer ut Lejman klanen ;)

    Pöss

    ReplyDelete