10/05/2012

another kind of green

Jag lyckas fånga dagarnas bästa stunder (väder-mässigt) lagom tills att jag kommer hem till Trigg efter att jag slutat jobba. På morgonen är det sådär bisarrt kallt som det bara är i Australien (notera strumpisbyxor OCH sjal) innan solen hinner värma upp världen, och framåt elva-tolv är det behagligt och blir sådär nästa för varmt vid två. Förutsatt att det är en solig dag förstås. Det blir en hel del spontana regnskurar från ingenstans också.  

Gröna inslag är få i min garderob, men nu har det blivit lite ändring på det då en Dottie-klänning gjorde entré. Enda gången på året då jag känner att det är synd att jag inte har en grön blåsa är ju då St Patrick's Day är på tapeten. För övrigt kallar Fille den här klänningen för näckros-klänninen, tydligen påminner den stora rundade kragen honom om löven som flyter på vattnet.  Annars så är det en flitigt poserande period jag är inne i just nu, kan man döma från blogg-materialet. Haha. Jag har precis fått ett jobb i en eklektisk butik i Northbridge en gång i veckan på torsdagar, så vi får se om jag klarar av det där med retail. Fredagen är dessutom första, för mig, inspelningsdagen med nya jobbet där vi ska filma på ett apotek.

TRANSLATION: I seem to be timing the highlights of the days as I return back to Trigg after work (re: weather). The mornings are bizarrely cold, hence the scarf and the tights, and by midday it gets more pleasant and around two it can sometimes even be too warm. That is, if it's not raining. Spontaneous burst of rain is quite common in this season after all.

My wardrobe always seems to lack greens, and every time St Patricks Day comes up I regret this. However this little thing from Dottie waltzed into my closet not too long ago. It's been quite a lot of posing lately, judging by the blog-material, and I guess I fall in and out of those every now and then. Just started a new job in a cute little eclectic store once a week on Thursdays, so we'll see if I'm made for the retail sector or not. My very first film shoot with the new job is on Friday too, where we'll film in a pharmacy.


 Dotti Dress | Rubi Shoes ankle boots | Amisu leather jacket |
 

3 comments:

  1. Anonymous11:11 pm

    ostatnie najlepsze

    ReplyDelete
  2. Love your jacket! And your green dress is very pretty also! And thank you so much for your sweet comment on my blog! Would you like to follow each other>

    :)
    Allison
    afashionfiles.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Anonymous4:57 pm

    Very nice look and photos! :)

    http://themadcreationist.blogspot.it/

    Giuseppe

    ReplyDelete