19/05/2012

tasting much sweeter than wine

Helloski! Jag hade tänkt spendera större delen av gårdagen och idag med att fixa med bloggen, städa upp kategorier, ny profil-bild och förbereda några inlägg då jag inser att jag har lite snålt med tid att blogga regulärt under veckodagarna... Men jag råkade bli helt besatt av böcker. Så mina två ledig dagar hittils har stortsett bestått av att fnittra i sängen, med en bok limmad i händerna med tillhörande (samt nödvändiga) avbrott för té och kaffe. Ibland har mitt gnälliga samvete tjatat till sig att jag ska gör anågot mer husligt och produktiv, så jag har väl fått igång tre omgångar tvätt och disk också.

Jag har liksom många andra fallit offer för Game of Thrones serien förstås, och har helt enkelt gett upp att vänta mellan avsnitten och köpte hela bok-setet på fem böcker som nu ska streck-läsas. Jag har inte varit så här exalterad över böcker sedan femte Harry Potter boken kom ut, typ! Tyvärr är jag inte den trogna en-bok-i-taget-läsaren, utan jag har många romanser samtidigt, och jag har varvat första Game Of Thrones med... Fifty Shades of Grey. En bok som lätt kan krypa in under huden på dig! Den  som inte har hört talats om Grey-trilogin så kan jag kortfattat berätta att det är tre milt sagt erotiska böcker om till en början oskyldiga Anastasia och ökända finansmannen Christian Grey, som  försöker inleda ett BDSM förhållande med henne. Ursprungligen så var det en Twilight-fanfiction som nu skrivits om och publicerats, så det är väl lite av ett minus och den är inte särskilt välskriven, eller realistisk, men hjälp mig, alla dessa scenarios, jag dör!  Det här tillhör väl saker som man inte borde säga högt, som man lockas av men inte borde, men vart tusan hittar jag min Mr Grey?!

TRANSLATION: Initially, I had big blogging-plans for this Friday and today, my day off, organizing categories, get a new profile-photo up and prepare a whole load of posts as I realize time is scarce during the week. But I kind of got caught up and obsessed with books and have spent most of my time in bed, giggling and with books glued to my hands with necessary breaks for tea and coffe. Sometimes my conscience managed to whinge enough to make my do 2-3 loads of laundry and some dishes too.

 I got tired of waiting in between episodes for Game of Thrones so I got myself a whole set of the books. Unfortunately, I'm not the faithful one-book-at-a-time type of girl, I indulge in several romances at once when it comes to books. I multitask my reading. So I also began reading Fifty Shades of Grey, a book which has the talent to get under your skin. For those of you unfamiliar with the trilogy, it's a rather erotic story about at first innocent Anastasia and the financial magnate Christian Grey, who tries to initiate a BDSM relationship with her. The downside is that it's originally a Twilight-fanfic that has been rewritten and now published, and perhaps it's not the most well-written or realistic novel, but oh-my-gosh, the scenarios! I die! Surely it's not something one ought to say out loud, something one might be tempted with but shouldn't really want, but where can I find a Mr Grey?!

Forever New lace dress | Colette necklace | Forever New tights | Rubi Shoes ankle boots |

2 comments:

  1. Anonymous6:21 pm

    Nikt ci nie powiedzial ze masz nogi koloru bociana muuuuuuuu

    ReplyDelete
  2. Säg gärna till om du tycker att Game of Thrones böckerna är läsvärda. Chii följer oxå den serien :)

    ReplyDelete