25/05/2012

A house is made of walls and beams; a home is built with love and dreams

 Snörvlig och frusen (välkommen vinterns första förkylning!) vaktar jag huset idag då vi har inspektion, igen. Det visade sig att de inte hade rätt nycklar sist de skulle ha kommit, så vi fick ett nytt datum. Jag tänkte jag lika gärna med kunde visa hur det ser ut hos oss, när det är någorlunda städat. Budget-inredning i all ära, men ibland blir jag så trött på att hela tiden tänka "onödigt att köpa ordentliga möbler, du kommer ju inte stanna här i all evighet ändå". Mitt hjärta går sönder och händerna kliar efter att få inreda,  på riktigt.

TRANSLATION: Cold, sickly and with a runny nose I'm staying at home today  because we have one of them house inspections. Since the place doesn't look like a complete disaster, I might as well use the opportunity to show how our humble little place looks like. It is living on a budget and while that can be great, it is really frustrating sometimes when I'm dreaming of styling a proper home interior  that is not just "for the moment".

Och slutligen, en bild på vad jag kastade ihop till lunch. Fille hade sovmorgon så vi hade för omväxlings skull tid att äta frukost ihop, som då blev tiger-bröd med diverse pålägg och frukt-sallad, Det känns som ett tag sedan jag hade frukost/lunch tallrik  a la LCHF, eller mat över huvud taget på bloggen, förutom pizzan häromdagen. Ska försöka göra en ordentlig middags-lagning en gång om veckan, har ju hundratals matlagnings tidningar och recept att ta mig igenom...


1 comment:

  1. love your house!! xx

    -Lauren

    http://adornlafemme.blogspot.com/

    ReplyDelete