31/05/2012

the things you do for love


- Kan jag be dig om en tjänst?
- Visst, jag gjört'. Vad som helst. Gå på glas. Sluka eld. Dansa med ormar. Vad behöver du? säger jag entusiastiskt utan att fråga vad det gäller. Det är ju Baz som frågar. Vi gör allt för varandra när vi väl behöver varandras hjälp, förutsatt att vi inte jobbar.
- Vi är inte riktigt säkra än, men nu har du ju gett oss lite idéer...

Panda ringer. Min björn Robson är tillbaka från sitt Asien-äventyr.
- Så vad ska jag ta med mig? Vad för kläder? Vad för sminkning? Rekvisita?
- Ja alltså... ta med lite olika förslag, så utgår vi från det.

Tack för den Panda, du behövde inte vara riktigt så specifik! Det innebär ju att jag släpade med mig fyra säckar med ombyten, skor, smycken... I slutänden blev det American Gothic Family Portrait. handklovar, diadem med spikes, rak-maskin i högsta hugg, läppstift, speglar, violin, resväskor, äpplen, saliv på kinden och äkta tårar. Tre minuter super-åtta, fyra timmar senare, till Revel8 tävlingen under Revelation Film Festival. Helt klart bra kväll. Kan inte vänta tills vi får se resultatet på vita duken i juli där jag och Panda har ett fucked up förhållande. 

TRANSLATION: Some film enthusiastic friends of mine are submitting a short experimental film for Revel8 and asked me whether I could be in it. It involved handcuffs, a headband with spikes, lipstick, a shaving-machine, mirrors, a violin, suitcases, apples, saliva on cheeks and (my) real tears. One reel super8 to send off to Revel 8, part of Revelation Film Fest.. Quite an awesome Monday night.


No comments:

Post a Comment