15/05/2012

youth has no age


Gårdagens Videogram innebar ju förstås tillhörande foton. Intågandet av mammsens födelsedag är alltid början på en födelsemånad. Hela min familj fyller nämligen år inom loppet av just mitten av maj till mitten av juni. Dessutom har stål-mormor namnsdag (namnsdag är en stor grej i Polskiland) idag. Zofia med zäta. Det här innebär ju att... gulp, min, födelsedag också närmar sig! Entré gör medelålderskris, typ. Jag skojar inte när jag påstår att jag redan som sexton-åring led av medelålders-kris, tillsammans med Emilia. Det känns ju som om det är så mycket som jag borde ha hunnit med innan jag kliver ur denna tröskel, detta kapitel i livet som Misha. Därför har jag börjat spika på en lista som får publiceras kring födelsedagen - en tjugosju innan tjugosex-lista.

TRANSLATION: Yesterday's Videogram also included a brief selection of ego-snaps. My mom's birthday is the beginning of a month of celebration in our family, all four of us (my parents, my sister and me) all have our birthdays within one month. First out is mommy dearest. Super-grandma has her name´s day today as well (trust me, name´s days are a BIG thing in Polskiland!). But this month of celebrations also means... gulp, that.. my birthday is not too far away. One year older, not always one year wiser. Middle life crisis makes an entrance! It always feels like there's so much I ought have done before another year in the life of Misha comes to an end. Therefore, I started plotting and will publish a neat little twentyseven before twentysix list when D-day is here.


Target blouse | River Island skirt | River Island belt | Forever New tights | Rubi Shoes ankle boots | Glitter headband |


1 comment:

  1. Anonymous5:27 pm

    No co jeszcze nie dostalas zadnego commentis mamusia mu napisze ladne dziecko
    Brakuje mi was dupki

    ReplyDelete