30/05/2012

tell me life is beautiful

Ett litet snabbt hej denna soliga Aussie-vinter-dag. Till att börja med hade jag skön sovmorgon idag, och sedan inte ett, utan två möten med klienter (jag kan fortfarande inte vänja mig med att jag jag har ett jobb där jag går på möte, med klienter! Bara att jag till vardags får använda klient i mitt vokabulär, fuckyeah!). Efter jobbet träffade jag Amy för en sen lunch på The Queens Hotel där jag frossade i det jag alltid har när jag är där, ända sedan jag beställde det för första gången för fyra-fem år sedan, deras signatur-sallad - Cajun Chicken Salad! Mums så gott! Amy har fått säsongs-jobb i snön (woho!). Då finns det ingen ursäkt att inte åka och hälsa på och äntligen få åka skidor i Australien). Vi skakade tass på att ha en gemensam shopp-stop-månad i juni. Inga kläder. Jag kanske äntligen får för mig att spendera pengarna på en välbehövd extern hårddisk och ny hårddisk till laptopen.

TRANSLATION: Just a quick little hello from a sunny winter-day in Australialand. After a late start and two meetings with clients (I still can't get used to the fact that I have  a job where I go on meetings with clients, or get to use the word client on a everyday basis - fuckyeah!), I met up with darling Amy for a late lunch at The Queens Hotel. I had their signature dish, the Cajun Chicken Salad (ohmygods so yuuum!) which I always have every time I go there ever since four-five years ago when I had it for the first time. Oh and we agreed on a mutual shopping-ban for a month in June, no clothes that is. Maybe finally I'll get around to get myself that external hard-drive and new HD for the laptop.

1 comment:

  1. Pretty photos btw thanx for your visit & comment on my blog <3

    Tye
    http://www.lagelledailydose.blogspot.com

    ReplyDelete