07/05/2012

save it for the rain, sunshine


Det här fenomenet med att gå ut när det piskar både vind och regn åt alla fyra väderstreck,  det har jag inte riktigt förstått mig på. Ännu mindre förstår jag mig på människor som ställer sig under dessa omständigheter och köar, utomhus, för att komma in till ställen. Nej, nej. Ingen jävla kö. Anledningen till varför detta ens nämns just idag är för att det finns födelsedagsbarn som vill ha födelsedags-drinkar. Men vädret är ju inte särskilt lockande. Lagom tills att jag klev på bussen på väg hem (som stannar stortsett utanför dörren, ge och ta en minut) så vände vädret om och blev vinter-storm a la Perthan. Jag var ju nästan sugen på att ge Northbridge och två-tre öl en chans ikväll, men just nu blev jag tant och myser med Game of Thrones under täcket. Å andra sidan är ju klockan bara halv sju...

Med andra ord så är den finfina blå himlen som skymtas på bilderna inte någon storm, utan de var tagna förra veckan. När det inte stormade. Det stora frågetecknet är ju vad tusan jag tänkte när jag ställde skärpan... Eller om jag tänkte alls.

TRANSLATION: It's brewing up a storm outside and with all the rain and wind coming at you from all four directions, I really don't understand how people can find the will to step outside or worse, line up outdoors, to get in places. There are birthday drinks that could be had, but it's just so nice and warm under the blanket and the newest episode of Game of Thrones is calling...  With other words, the more sunny and out of focus (seriously, was I even thinking when I set the focus?) photos were from the other day, when it wasn't stormy. Obviously.


2 comments:

  1. Anonymous7:24 pm

    Really cool look! love skirt!

    http://themadcreationist.blogspot.it/

    Giuseppe

    ReplyDelete
  2. Great shots- love your blog! Following you :)

    www.lovelywanderlust.com

    ReplyDelete