14/05/2007

Det var den midsommarn det...

Fram tills idag var min senaste tenta den 13 juni. Gott om tid att åka hem på innan svenskarna blir vilda och firar sin midsommar. Jag har aldrig firat midsommar riktigt. Främst för att jag oftast befinner mig i Polen det datumet. Jag minns en midsommar dock, med Josephine ute på landet någonstans i Linköping/Mjölby hos hennes vän. Vi sov på golvet, åt en tomat (kylen var tom och tomaterna var det enda som lämnats åt sitt öde) och kände inte en kotte. Ingen big hit.

Men nu så, nu är mina exams i dans bestämda. De sker den 22a juni. Man behöver inte vara ett matematiskt geni för att räkna ut vad det betyder. Ingen midsommar för mig, igen.

Såvida jag inte direkt efter tar ett flyg och åker hem. Bakåt i tiden ni vet. Så jag e hemma den 22a juni. Midsommarfirande med jetlag? Fuck no.

1 comment:

  1. Anonymous8:58 pm

    Åh dansexamen. Det låter ju fan som Rzeszow all over again ;)

    ReplyDelete