12/05/2007

Nick is my bitch, med puss på kinden

Folk tar sig sådana friheter ibland. Säger polacken där man måste plågas med den traditionsenliga tre-puss-på-kinden-hälsningen på diverse släktträffar. Vi jobbar skift imorn igen, Nicky och jag. Yay.

Jag hade både Sarah, Ivan, Nick och Gabri att leka med på jobbet idag. Med dem på samma skift så känns det inte som om man jobbar, man skämtar och jävlas med varandra hela tiden mellan beställningarna. Fast det är inte ett dugg roligt då Sarah får för sig att det är jag som ska städa toaletterna den här gången, med moppning av golvet inkluderad. Ivan går och skäller ut henne - eller, ja, han kommer till min undsättning - för det kommer ju städare på morgonen som ska sköta det där. Jag slipper. Fast vi lät bli att berätta detta för Gabri som fick städa killarnas toa... Oj.

Jag får min chai latte med extra love. Min bitch vet hur man tröstar rätt. För jag uppskattar då inte folk som dricksar när de betalar med kort. Jag får ju inte se skymten av de $20 dollarna ändå vafan! Betalar man med kort så dricksar man fan vid sidan om med kontanter. Lägg det på minnet. Allmän hyfs.

Blev nedsprutad i köket vid städning. Folk borde ha licens för att hantera vattenslangen!
"Thanks for making me wet, man!"
"Anytime..."

Gabri - min stackars italienare med språksvårigheter, frågar vad som egentligen finns i chai latte. Första ingrediensen jag nämne är kanel.
"Cinnamon..."
"Cinema? You drink cinema, you mean like movies?"

Litet senare när vi putsar bestick så knuffas man ju om bäst utrymme. Jag slåss för glatta livet. Typ. Gabri slår tillbaka.
Gabri: You are bad?
(Han undrar ju alltså ifall jag har ont, if I´m hurt)
Misha: Nick, Gabri asks if I am bad?
Nick: To the bone!

Varför kan jag inte bara svara rakt av när man frågar mig ifall jag har några tatueringar. Hur svårt kan det vara att uttala ett ärligt ord?
Nej nej. Det går inte an. Istället ler jag hemlighetsfullt, drar ut på tystnaden och drar ut på ett "Maaaayyybbeee..." Sluta distrahera arbetskollegor Misha för fan!

No comments:

Post a Comment