29/05/2007

Escapism in the surrealism

Tidigare idag när jag knåpade på min exegesis av "The Order" så blev det en stor distrahering från det akademiska ordbajsandet när jag till min stora lycka upptäckte att Anne of Green Gables gick på TV. Det var tur att alla andra i huset var på lektioner så kunde jag skratta mig kissnödig (out of toiletpaper- again!) i soffan och rulla runt på golvet. Anne Shirley och Gilbert Blythe, hur underhållande är inte det liksom? Jag antar att man måste ha växt upp med böckerna för att förstå. Har aldrig tänkt på det förut, men cinematografin är ju ögongodis som fan i den. Får mig att vilja ha böljande gröna ängar med kor utanför fönstret. Synd bara att skådespeleriet är värdelöst ibland. Av någon oförklarlig anledning blir jag sugen på att gå omkring i långa midjehöga kjolar och blusar (oh så inte alls min stil, men what the hell).

Det fiffiga med ClustrMaps är att man kan se från vilka platser folk har surfat in på ens sida. Att det blir störst ringar (flest besökare) i Sverige området och i Perth är inget som förvånar mig. Små pluppar kan lika gärna med vara någon enstaka kotte som surfat fel på något random sökord och flytt fältet minst lika snabbt. Men... Ser ni den där medelstora pluppen mitt i Afrikas öken? Vem fan stalkar mig därifrån?!

Nej, tillbaka till att läsa Postmodern after-images nu.

1 comment:

  1. Pricken i England är jag skyldig till! Eller åtminstone del-skyldig till. :)

    ReplyDelete