23/05/2007

Is it out of line if I was to be bold and say "Would you be mine"?

Ibland mister jag grepp om saker och ting. Jag glömmer ibland att det finns saker som jag är jävla bra på. Man fastnar gärna i det ödmjuka tankesättet att "Jaja, du är bra men det finns andra som skulle gjort det tusen gånger bättre". Som med dans. Jag vet att jag kan ta över scenen och lysa, men det är i Norrköping.

Idag blev jag påmind om att jag kan kontrollera ord. Jag kan skriva. Vem som helst kan skriva, men vem som helst får ju inte en bok publicerad heller, fast idag är det nästan fullt möjligt att det är så ändå. Jag blev orolig ett tag, självsäkerheten sviktade. För en sak ska ni veta, det är skillnad på hur jag skriver här i bloggen, vars syfte är att skriva av mig och hur jag skriver när jag skriver för att skriva. I'm on a roll now. Scriptwriting kursen går ju över förväntan. HD hit och dit, hyllning börjar bli lite av en huvudingrediens på lektionerna. Så får jag ju inte tänka, men det känns ju så helvetesbra!

Det är lite läskigt när handledaren börjar involvera klassen i att analysera mitt skrivsätt. My individual style. It's so dark underneath the insecure illusion. "Yeah, you´re sick!" flinar Hamish. "I have noticed that so many of you have so dark endings, it's disturbing actually. I'm getting worried..." Jag kan inte få nog av Michelle. Varenda scriptwriting kurs som ECU har att erbjuda, I'm signing up!

Och så bjuder jag på my inner jukebox:
Whistle for the choir - The Fratellis


2 comments:

  1. "Sweet det är bara att inse, du är stor!"

    ReplyDelete
  2. Haha, ja det var ju den gamla goda gyllene tiden på hoggy! :D

    ReplyDelete