17/05/2007

These Tiresome Paper Dreams

Jag önskar livet kunde vara som på film. Just nu känns det som om jag är någonstans mellan första och andra akten. Jag vet inte ens om jag har nått katalysatorn för handlingen. Men en film om mitt liv är för lite, en film för varje viktig period i livet - now we're talking. Min film skulle i alla fall börja till tonerna av The Kooks med She Moves In Her Own Way, med fotsteg mot kullerstensgator i en gammal storstad i Europa. Prague kanske. Jag älskar Prague. Vad skulle jag ha att göra i Prague? Dricka den där fantastiska Mojiton på det stora torget bl a. En helt ny nivå av Mojito upplevelser. Kanske sitter jag där och hoppas på att få uppleva min egen Before Sunrise, ni vet den med Ethan Hawke?

Nu ska jag ta på mig Benetton koftan och gå till bussen. Vi orkar inte med annat än jeans och svart tee idag, okej. Det är ju film-tittar-lektion. Dog Star Man och The Order av The Quay Brothers på schemat. Jag ska sitta med benen kastade över stolsraden framför mig, med min cappucino i mörkret och mysa med min kofta, förvirrad över experimental film.

Det är Norge-fest idag! Det tas ju väldigt allvarligt med nationaldagsfirandet. Så förfest i våran hemmabar och sedan ska vi försöka smälta in med norrmännen på Saphire. Och så avslutar vi med det ultimata i-lands problemet: Vad fan ska jag ha på mig?


No comments:

Post a Comment