26/05/2007

Ego makes Toast


Gratulerar Misha, du har nog gjort den dampigaste program-loggan genom tiderna! Ser det inte 80-tal ut säg? Pretty please säg att det gör det. Orka pilla med det anyway. Hela denna heliga lördagskväll skulle vigas åt att klippa ihop våran tafatta "How to make toast" på max 40 sekunder. Som ni ser gör jag den välbetalda skådespelarinsatsen.

Om nu bara jag kunde ha hela materialet på datorn istället för de första sex minuterna, så skulle det hela gå mycket lättare. Men Claws snodde Skumraketen 3000 (kameran alltså) till skolan för han ska sitta hela kvällen/natten och redigera våran dramaproduktion. När jag väl skulle importera hela skräpet till FCP så skulle ju datorutrymmet bråka med mig. Så man tog det man kunde: sex minuter, allt i samma mid-shot vinkel. Helt hopplöst att jobba med utan tillhörande close-ups helt enkelt. Vad fan är det jag har som tar så mycket plats egentligen?

2 comments:

  1. Anonymous7:55 pm

    Jag skulle gissa på att det som tar upp all plats är en helvetisk massa ego-foton?

    ReplyDelete
  2. Pfft! Förstår inte vad du talar om.

    P.S Jag flyttade faktiskt 4 GB av foton till externa häromdagen... Jag var desperat efter utrymme, ok?!

    ReplyDelete