21/06/2006

Hand Me Downs

Morsan vägde för några somrar sedan 61 kg. Diverse orsaker såg till så hon stressade upp sitt blodtryck, blev sjuk, deprimerad och nu när hon mår bättre så väger hon tio kg mer.

Nej, det här är inte ett inlägg som fiskar efter medömkan. Min morsa mår bra, tack för att ni undrar. Det här inlägget hyllar mammsens garderob, i alla fall den lilla del som hon skänkte till mig idag, pga att hon inte kommer in i sina kläder längre. Yay!

(Obs, om ni undrar varför jag har en blommig minisarong, blåa underkläder och en grå sportbehå, så kan jag väl ursäkta med att det här var tidigt på morgonen va)

  1. Svart/vit ärmlös topp med sömmar, hade redan på mig den idag. Sitter jättebra.
  2. Vit Adidas tröja med rött över brösten. Jag blev helt kär!
  3. Flerfärgad kortärmad med blomma. Ursprungligen var det här min systers tröja som hon gav till mamma som sedan gav den till mig. För några år sedan skulle jag aldrig ens provat den. Men nu så tyckte jag den var fin, annorlunda, men fin!
  4. Ett osäkert kort. Storlek M, hänger något på kroppen. Visserligen är större storlekar på tapeten, men jag tycker alltid om lite mer åtsittande plagg.
  5. Virkad (eller nåt) kortärmad vit skönhet. Antingen med ett enfärgat linne under, eller kanske bara bikini till stranden...
Vad ska jag säga. Det här underlättar ju shopping-stoppet en smula!

2 comments:

  1. Anonymous5:57 am

    so I see

    ReplyDelete
  2. Anonymous2:39 pm

    Jag gillade den virkade längst till höger! =)

    ReplyDelete