30/06/2006

What's new?

Här är hon, hon är varken död eller döende, bara överväldigande busy bee edition av Egot Misha. Jag har den senaste veckan sprungit fram och tillbaka för att i egen hög person, frsöka få tag på en lokal till 3-6e augusti för IRL-träffen Leffe och jag anordnar. Samtidigt som jag ringer till alla möjliga ställen och bestämmer tid för att komma förbi och kika på lokaler. Förhoppningsvis är idag den sista dagen.

Tänkte dela med mig av lite shoppingtips. Inte shopping varor i sig, utan hur man ska va utrustad. Det falle rnog sig naturligt för de flesta, men ni som inte tänkt på det, gör så till nästa gång! It´s incredibly helpful!
  1. Ha på dig kläder som är lätta att ta av sig!
  2. Shoppa en dag då du känner dig relativt snygg. Känner du dig ful kommer kläderna inte hjälpa som tröst. Nästa tillfälle kommer de känna skonstiga att ha på sig.
  3. Ha inte på dig sneakers av något slag.
  4. Ha ett baslinne som du kan ha under plagget du provar, för att redan i provrummet se hur du kan variera looken.

Här är lite till av mina fynd från rean som slagit ned i stan. Båda från H&M för ynkligt generande slantar, jättebilligt!

Ett prickigt (jag är galen i prickar!) vitt linne, i det kortaste laget, men funkar jättebra med ett linne under. Med lite vältränad mage och fin bränna kan man nog ha det utan med.
Föll spontant för den här romantiska och folclore inspirerade toppen, man kan knyta den där fram om man vill, eller som på bilden där bak. När jag köpte den provade jag den med baslinnet och det såg bra ut det med.

5 comments:

  1. Varför inte sneakers och hur i hela fridens namn har du råd med alla kläder människa? o.O

    ReplyDelete
  2. Eh, jag har inte råd, det är det som är baksidan av eh, medaljen ;) De var på rea ju! 70%!

    Sneakers är för övrigt bland det mest osmickrande man har på sig om man ska prova kläder, det underlättar att ha finskor av något slag. Ja, jag e petig! :P

    ReplyDelete
  3. Anonymous3:38 pm

    Cute =)

    ReplyDelete
  4. Anonymous5:00 pm

    ååh, den vita blusen var så söt!

    ReplyDelete
  5. Anonymous7:19 pm

    Vilket sött prickigt linne! =)

    ReplyDelete