16/06/2006

Varning för kramp i fingrarna


Första gången jag spelade Soul Calibur II så fick jag höra de tröstande orden att det är ett så n00b-vänligt spel - de som aldrig spelat det masstrycker på alla knappar som galna och kan på det viset av ren tur besegra någon som spelat spelet i åratal.

Och visst får man kramp i fingrarna.
Jag fick en förhårdnad på vänstra tummen sist.
Det bådade inte gott. Det blottade ju mig som värsta n00ben.
Och vem vill bli kallad för det egentligen?

I helgen drar jag upp till syster. Hennes dvärg ( ja, man kan ha sådana som husdjur i dessa nymoderna tider) har Soul Calibur III. Jag ska spela tills tummarna blöder.
Tills mitt vokabulär låter som om jag kommer från förorten och inte kan annat än spy massa svordomar.
I get caught up in the action.
För det är så jävla kul!

Sen är jag en dålig förlorare också...

Men det är ju ingen risk.
Mina tummar kommer vinna!

No comments:

Post a Comment