25/03/2006

Audition Coming Up


Jag fick ett fantastiskt egendomligt kuvert idag, med ett långt brev medföljt förstås, men det som var så utmärkande med kuvertet var att det var ett militärbrev och på baksidan står det tryckt "En svensk krigsman tiger med vad som rör försvaret." Inte varje dag man får ett sådant. Innehållet tillhörde en utav de bättre också, så det var en bra start på dagen. Brev är så underskattade sedan Internet och datorer slukade människornas intresse. Underskattade och uppskattade när de väl finns där. Vilket påminner mig om att det finns en rad med personer jag borde skriva några rader till...

Bilden ovan är från när jag senast var hemma hos pojken och blev bortskämd, som en riktig princessa, med té serverat på fin bricka, och med Veckorevyn till hands. Det var kvällen vi blev besvikna, kvällen då vi äntligen såg Walk the Line. I efterhand minns jag filmen bättre än den var då, och jag är klart mer förtjust i fröken Witherspoons insats och i soundtracket. Fast jag står fast vid att Ray var hästlängder bättre.

Klockan elva idag, när jag sovit några timmar ( ligger här i sängen - åh lyckan att ha en laptop!) så är det audition på Arbisteatern inför deras nya revy till hösten. Skulle jag vara fast i Norrköping skulle jag nog dansat med, beroende på nivån förstås. Men i och med att det bär av till Stockholm så kommer jag ju vara här på helgerna bara, men jag ska gå på audition bara för att. Auditions är givande, jag får alltid en kick, och Sosso som för övrigt ska hålla i dansbiten sa också att det var en bra idé att bara gå dit för att skrämma upp folket och ge dem lite konkurrens. Hård konkurrens. Åh, skadeglädjen är den enda sanna glädjen! Det var som någon på SH sa: "Vad skönt att kunna gå på en audition och veta i förväg att man redan är uttagen!".

1 comment:

  1. Anonymous7:36 pm

    Åh kanske måste se "Ray" då, jag gillade verkligen "Walk the Line".

    ReplyDelete