14/03/2006

Random Cucumber

Först måste jag bara kommentera att så fort jag skrev ordet cucumber, tänkte jag automatiskt på cockumber. There, nu vet alla hur psykiskt perverterad dålig humor jag har som inneboende innanför pannbenet. Det är sant. Sex. Jag tänker på sex ohälsosamt mycket. När jag inte tänker på... a) framtiden (hur många kommer jag ha sex med innan jag gifter mig, om jag gifter mig), b) kläder ( vad ser snyggt ut, vad tillfreedställer min materialistiska hunger och som dessutom skulle se hett ut vid en hög på golvet), c) dans (vi vet alla att dans är ett lodrätt uttryck för ett vågrätt behov) och d) film ( sex-scener måste vara så himla roliga att göra, kan knappt vänta tills jag får chansen att regissera en sådan själv!). Okej, så jag är inte helt obotligt sex-fixerad. Fast ibland känns det som om jag inte andas annat. Who am I trying to kid?

gurkor var vad jag skulle komma till.
Notera likheten i formen mellan gurkor och, ja, en marsipandolk. Gurkor, hursomhelst, funkar bra på macka också för den delen, men det jag egentligen ville påpeka var att gurkvatten är så himla gott. Det är något jag tänkt på sedan det där Gilmore Girls avsnittet där Lorelai tänker högt då Rory och hon dricker gurkvatten på ett gym, istället för att gymma. Lorelai frågar vad det egentligen är som gör gurkvatten så mycket godare och mer uppfriskande än vanligt vatten. Rory svarar " Gurkorna antagligen". Det är en så liten detalj, men är man en som uppskattar de små och mest triviala sakerna, så är det ju jättegott.

Klockan är två på natten och här sitter jag och avnjuter ett iskallt glas med gurkvatten.
Voila, nu har jag lättat mitt hjärta.

No comments:

Post a Comment