17/03/2006

Friday Night With Misha

Om superhjältinnan: Stål-mormor!
Jag hade verkligen sett fram emot att gå ut med Sannah och hennes vänner, men med en dag som startar kl 11.00 för mig, officiellt ( jag måste ju stiga upp i vettig tid också), och sedan hålla ett trettiotal med ungar i styr, så känns det som om jag tjänar på att inte gå ut utan stannar hemma. Imorgon är det dansföreställning som anordnas nämligen, till ära av vår sömmerska i dansgruppen, närmare sagt min super-stål-mormor. Hon är verkligen den sanna definitionen av en stål-mormor. Två tredjedelar av året cyklar hon två mil till sin kolonilott, och kvinnan fyllde 70 i höstas!

Om genrepet: Pubertetsoffer
Från 17.00 till nästan 21.00 hade vi genrep, i en skolmatsal, men idrottshallen var bokad tyvärr. Fast det börjar äntligen se presentabelt ut! Danstjejerna hade verkligen en stor backe ned istället för att skjuta upp med energin, fast nu börjar det se ut som det ska. Titta på bilden! De sträcker på tårna! Yes! Bara Ala som slarvar där längst bort... Haha, nu har jag bildbevis och kan trycka upp det i trynet på dem om de kommer med försvarstal. *mhoahaha*
Jag är fortfarande grymt besviken på hur de yngre tjejerna beter sig, men vad ska man ta sig till med hormontickande bomber till pubertetsoffer? Åh jag är så glad över att jag har min tolv-tretton års tid bakom mig. Det var hemskt! Jag var tamejtusan mer sex-fixerad då än jag är nu! Eller kanske inte... En sak är säker, det var min "tivoli-ålder". Det vill säga då jag tillbringade all min lediga tid på Axels Nöjesfält, det var för övrigt där som arbetskillarna ( polackerna) fick för sig att ge mig en tjuvstart i sexuell undervisning. "Sen när du är äldre, kom ihåg att vi killar tycker om det här... och det här... Misha, får jag kyssa dig på halsen?" Oh dear. Först och främst: sådana dumma saker frågar man inte, man bara gör det. In worst case scenario får killen en örfil. Men frågar han först får han ju definitivt ett svar som nej, för något annat skulle helt enkelt vara opassande! Att jag ens tänkte tanken på att ragga på tio år äldre killar. Jag ser det väl som ett tecken på att jag har ehm, växt upp? Men att säga att jag inte lärde mig ett dyft från dem vore att ljuga. Jag menar, vore det inte för dem skulle jag nog än idag inte vetat vad Ben Wa Balls är för något. Eller nja, filmen 100 girls förklarar det ganska väl också...

No comments:

Post a Comment