15/03/2006

Over The Knee

En blog jag dagligen besöker är The Sartorialist. Där postas dagliga outfits direkt från New Yorks gator som personen knäppt. Man blir lite frestad själv att börja gå omkring på stan, hejda någon och säga "Ursäkta mig, du är så snyggt klädd, får jag bara ta kort på dig?". Haha. I Stockholm/Malmö/Göteborg kanske det skulle funka, men inte i Norrköping. Man skulle bli känd som hon med kameran som tar kort på folk. Våren är ju garanterat närmre i NYC än i skandinavien kan vi fastslå genom att se på hur folk klär sig.


Knälånga strumpor är en detalj jag har lagt märke till, bland kollektioner, och som somliga NY bor tagit till sig. Jag har ett par knästrumpor, och när jag var yngre så använde jag knästrumpor till kjol och klänning, i hopp om att adaptera skolflicka-looken. Kanske dags att investera i knästrumpor igen? Tio spänn på strumpbutiken, eller på La Redoute.
Till klänning och kjol ser det bara romantiskt och sött ut, och med de rätta skorna till blir det en viktig accesoar. Fast till shortsen är jag inte övertygad om att det passar. Det blir för mycket kaka på kaka. Ska man väl ha korta cityshorts så är det för att showa off de slanka ben man har, om man har sådana. Annars bör man låta bli att ha på sig sådant. Tyvärr kan man inte bära upp allt så som det bärs upp på the runway.


Bilder från style.com och The Sartorialist

1 comment:

  1. ja, fast det är dumt att tro att man ser ut som modellerna på catwalken bara för att man har samma kläder, om du förstår vad jag menar. Man får ju klä sig efter sin kroppstyp och det man trivs med.

    ReplyDelete