31/03/2006

Daily Dose


Idag åkte Ramones tröjan på. Den blir så mycket mer betydelsefull med tanke på vilken historia som ligger bakom den. Jag raggade nämligen av den från någon onykter skotte (Hi, me name is Scott, from Scotland) i Magaluf i somras. Eller rättare sagt, jag lyckades övertala honom att skänka den till mig (eftersom jag är en trogen Ramones fan) så han kunde gå omkring med bar överkropp resten av kvällen och få ett napp. Oh well, överenskommelsen var att jag lovade att aldrig säga "Awesome" igen, utan ersätta det med "Brilliant!". Anledning: awesome är något som bara amerikaner säger, sa de. Eftersom jag tycker british accents ( oavsett om det är engelska, skotska eller irländska - så längde det inte är oxford english) låter mycket hetare, så har jag omedvetet (?) ersatt mina awesomes med brilliant.

Nu ska jag locka fram min inner Spielberg och sätta mig med Lunnevad projektet. Tjoo!

2 comments:

  1. Anonymous6:03 pm

    coolt! liknande tees har jag sett på h&m, om du vill ha fler!

    ReplyDelete
  2. jo jag vet! Det finns fördelar och nackdelar med det förstås, fördel: jag har båd een london calling och ramones tee, nackdelen: alla fjortisar som inte har nån aning om musik köper dem för att se cool aut.

    ReplyDelete