06/03/2006

Thank You and Good Night?

Skulle jag ha läst Ebbas lustiga tips om hur man håller sig uppe hela Oscar-sändningen kanske jag inte skulle somnat vid... eh, det sista jag minns var presentationen till Achievement in Art Direction ( som för övrigt Memoirs of a Geisha kammade hem). Strax efter fransmännen. De är ju bara för söta med sina pingviner!

And the winners are...

Missade ni galan i natt men vill ändå bli uppdaterade på någorlunda uppfattningae om saker och ting så som det skedde, föreslår jag att ni checkar in lite live coverage från Cinema Strikes Back, som ägde rum på nätet. Oscar 2006 Bloggen är läsvärd och en salig blanding av allt annat än objektiva åsikter, på engelska förstås.

Sandi utmanar alla bloggare till att utse bästa respektive sämst klädda från Oscar galan, här är då det som tilltalar mig: Keira Knigtleys Vera Wang klänning med ljuvligt halsband från Asprey eller Nicole Kidmans Balenciaga klänning föll jag för. Fast Kurkova såg bländande ut i guld, liksom Alba.


Det som jag inte alls tyckte om skulle väl vara Melissa Rivers ( fast hon har ett snyggt namn!), överdelen ser ju ut som om hon tagit en fransig matta! Ni som satt foten i mitt hus, förstår vad jag menar. Sedan har jag inte mycket överseende för rosa heller, och Dolly Parton som för övrigt har världens hjärtligaste personlighet bär inte alls upp den här som den kvinnan hon är.




Bilder från Hollywood Rag och Oscar.com

1 comment:

  1. Jag tycker att Melissa Rivers och Dolly är riktigt lika varandra, men det är väl pga alla operationer.

    När du har fixat desigen på din blogg, vad har du gått in på då? Och är det svårt?

    ReplyDelete