12/04/2006

Cheesecake!

Den godaste frozen cheesecake mina smaklökar fått erfara. Oemotståndlig. Man faller för den pladask. Leffe, Gaya och jag råkade visst sitta tre timmar på Kuriosa. De firade visst tio år så kaffe/té och kondisbakelser kostade bara tio spänn! Det är sånt som händer. Jag hade redan i förväg räknat ut att onsdagen skulle vara en utstickare från temaveckan, genom att inte alls bli nyttig mat. Fikar man så gynnar man sig något gott, som blåbärpaj och vaniljsås. Dessutom är det restaurantmat på palace ikväll som gäller. Igår var jag duktig och hade varm mozarella med minitomater, ruccola sallad och nudlar. Idag är jag mindre duktig.

Sprang en snabb runda på stan och köpte en scarf, blå/röd/vit. Lite sådär marinig, från Wedins. Det fanns en snygg blå väska där som jag smekte lite på. Egentligen spanade jag efter skor, men det blev en somrig tröja från Gina Tricot istället i en avvikande färg. En lustig blanding mellan neonrosa/orange. Finns det ett namn för den? Har fastnat för den färgen och jag hade sedan tidigare bestämt att jag till sommaren ska ha minst ett plagg. Då var den saken avbockad från listan. Man kan knyta en rosett där bak, en fin detalj. Och med blommigt mönster!


2 comments:

  1. Anonymous12:25 pm

    Söt top! Me like.

    ReplyDelete
  2. Den e söt, visst e den! Tack!

    ReplyDelete