20/04/2006

Misha and Hats

Jag älskar huvudbonader.
Hattar, mössor, basker, kepsar... Call it whatever you want. But I love 'em! Min syster brukar alltid säga att jag har ett hatthuvud, på ren svenska betyder det alltså att jag ser bra ut med saker på huvudet. Till skillnad mot henne som lyckas se mindre bra ut med dem. I tisdags när jag var på Myrorna hade de alla tant-hattar framme i ljusa, vita, krämiga färger. En hel del sådana där My Fair Lady at the stakes bonader också, fast i mindre format, som jag inte har den blekaste aning om vad de heter. De är cute! Ronnie säger att de ser ut som en bröllopsgrej. Bah! Tisdagens inköp var en vit 80-tals kjol (?) som är identisk till den i Princessa på Vift, med den lilla lilla detaljen att den är vit istället, och två scarves och en kort jeanskjol så min jeanskjol kollektion växer ytterligare. Kort kort och Misha går ihop helt enkelt.

Men så kliade det i lillfingret. Jag laddade upp med en varm kopp té och kände att jag var tvungen att undersöka den här hatthuvud konspirationen närmare. Passar jag verkligen i sådant? Eller är det en illusion jag glatt lever i. Jag älskar ju sånt här, varför har jag levt i förnekelse för? Misha ska införskaffa coola hattar. Första upp på önskelistan är en enorm sommar/strandhatt.






Okej, kanske inte alla bilderna är så seriösa. Men en förklaring kanske räddar mitt skinn från att vara udda till att vara udda med en dålig förklaring. Behöver jag ens förneka att mitt ego är så stort att jag måste boosta bloggen med massa bilder på mig själv?

1. Improviserad examenhatt från koreografkursen i Rzeszow
2. Bergsvandring kräver en scarf på huvöt
3. Pojkvännens keps på vift
4. Studenten mössan räknas väl?
5. Mormors coola tanthatt
6. Den röda mössan



2 comments:

  1. Anonymous7:53 pm

    snygga bilder på dig,me hallå tror folk vill se lite charmigare bilder av din pojkvän

    ReplyDelete
  2. diskret älskling, diskret ;P

    ReplyDelete