24/04/2006

What's new?

Det har inte bloggats mycket, för det har inte funnits mycket tid över till sådant. Jag har suttit och skrivit manus. Är inne på den 28e sidan, och jag räknar med att det andra avsnittet kommer bli på cirka 30-35 sidor, så det är inte så himla mycket kvar.

Sedan i lördags har Anna varit inneboende hos oss. En av dansgruppens elever. Hon har också polska rötter och har dansta sedan hon var pytteliten och odräglig snorunge som grät så fort någon petade för hårt på henne. Hon är 15 nu. Hennes föräldrar är i Polen. Anna är inkluderad i rollbesättningen till film projektet jag håller på och meckar med. Ikväll på dansen så ska de få sitt andra manus, vars secener vi ska börja filma nu i helgen. Till Valborg. Det är alla tivoli-scener som står på top-priority. Men nu har jag manus att skriva...

Q har börjat också. Var där i lördags och kollade läget. Skulle det inte varit för Tombola, som jobbar som vakt där, som upplyste mig om detta, skulle årets Quortege gått förbi mig totalt. Träffade Rasmussen där! En blond långhårig sak som tyvärr övergav oss och åkte till USA förra året. Han var saknad förra året. Kul att se hopnom igen. Han skulle passa perfekt som Freddan eller Johnny...

Oooh, jag har köpt nya shoes! Röda flats, med guldrem-detalj. Hur söta som helst! Passar utomordentligt till min kappa. Men så som vädret varit de senaste dagarna så kommer inte kappan håll aut länge till, det blir för varmt.

2 comments:

  1. Anonymous7:06 pm

    I've seen these red shoes you speak of... (okay, hade verkligen inget bättre för mig,sorry)

    ReplyDelete
  2. Anonymous5:07 am

    5 a.m, you didn't read the mail as you promised.

    ReplyDelete